středa 3. srpna 2011

MENICA, MENICA Bruno Lauzi - Nedeľa Nedeľa - Preklad do Slovenčiny




Scarpe nuove mi son messo, - Nové topánky sú mi poslom
il cappello nero in testa: - S čienym klobúkom na hlave
devo andare alla Gran Messa - musím ísť na omšu
col vestito della festa. - s šatami na z veselky

Per sembrare intelligente - 
Aby som vzbudil zdanie inteligenta
curo molto l'espressione, - využívam sofistikovaného prejavu
mentre passo tra la gente - počas toho,ako prechádzam pomedzi ľudí
he cammina in processione… - ktorí kráčajú na procesie

Menica menica, oggi è domenica: - 
Nedeľa, nedeľa
tutti a passeggio si va. - všetci idú na prechádzku
Menica menica, oggi è domenica - Nedeľa, nedeľa, dnes je nedeľa
Ognun mi saluterà. - Každý ma pozdraví.


Dopo avere ben mangiato - po dobrom obede
salto sulla mia Gilera - skočím na svoju motorku
e mi lancio a perdifiato - a vyštartujem si to rýchlosťou svetla
verso l'unica Balera. - smerom na jedinú tancovačku

Ecco là sullo stradone, - 
tu na širokej ceste
con le scarpe di coppale, - s topánkami z kože
tutte fragole e lampone - všetky jahody a maliny
due ragazze mica male… - dve dievčatá , to vôbec nie je zlé

Menica menica, oggi è domenica - 
nedeľa, nedeľa, dnes je nedeľa
Festa in paese si fa  - Veselka v dedine sa koná
Menica menica, oggi è domenica - nedeľa,nedeľa, dnes je nedeľa
Tutti a ballare si va - Všetci idú tancovať


Ecco attacca l'orchestrina - tu na nás zaútočí orchester
la mazurca indiavolata - diabolskou mazurkou
io rimango in magliettina, - ostávam iba v tričku
lei è già tutta sudata. - ono je už aj tak celé spotené

A me pare appetitosa,  - 
zdá sa mi veľmi príťažlivá
pur se sa di brillantina; - aj keď z pomády
le sussurro qualche cosa, - niečo mi pošepka
lei mi fa una risatina…  - a rozosmeje ma

Menica menica, oggi è domenica - 
Nedeľa, nedeľa, dnes je nedeľa
Oggi all'amore si fa - dnes sa budeme milovať
Menica menica, oggi è domenica - nedeľa, nedeľa
Tutto doman finirà - zatra všetko skončí
Finirà - skončí
Finirà - skončí

** Original language Italian - traduccione al slovacco - pôvodný jazyk slovenčina
**  I have somehow found some interesting courses of italian online and I love this song for a years,so I decided to translate it to slovakian

Žádné komentáře: