úterý 30. srpna 2011

Cuarteto de nós - Ya no sé qué hacer conmigo - Už neviem čo by som so sebou od radosti spravil - Preklad do Slovenčiny




Ya tuve que ir obligado a misa, ya toqué en el piano "Para Elisa"
Už som musel ísť povinne na omšu, už som hral na klavíri ''Pre Elišku''
ya aprendí a falsear mi sonrisa, ya caminé por la cornisa
Už som sa naučil predstierať úsmev, už som sa prechádzal po rímse.
ya cambié de lugar mi cama, ya hice comedia, ya hice drama
už som zmenil miesto mojej postele, už som hral komédriu, aj drámu
fui concreto y me fui por las ramas, ya me hice el bueno y tuve mala fama
už som bol konkrétny a už som tiež chodil okolo horkej kaše, bol som už aj dobrým a tiež mal som aj zlú povesť
ya fui ético y fui errático, ya fui escéptico y fui fanático
Bol som už aj etický a aj nestály, bol som už aj skeptický tak ako fanatický
ya fui abúlico y fui metódico, ya fui púdico fui caótico
Už som bol aj apatický a aj metodický,bol som už aj ostýchavý,bol som chaotický
ya leí Arthur Conan Doyle, ya me pasé de nafta a gasoil
Už som čítal Artura Conana Doyla, už som prešiel z nafty na benzín
ya leí a Breton y a Molière, ya dormí en colchón y en sommier
Už som čítal Bretona aj Moléria, spal som už aj na matraci ako aj na holej postelnej koštrukcii
ya me cambié el pelo de color, ya estuve en contra y estuve a favor
Už som si zmenil farbu vlasov,už som bol za ako aj proti
lo que me daba placer ahora me da dolor, ya estuve al otro lado del mostrador
To čo ma tešivalo,teraz ma trápi,už som bol aj na druhej strane javiska (doslovne by bolo výkladu)

y oigo una voz que dice sin razón,
A počujem hlas,ktorý mi bezdôvodne hovorí
vos siempre cambiando ya no cambias más
stale sa meniac už sa viac nezmeníš
y yo estoy cada vez más igual,
a ja som zakaždým stále viac rovnaký
ya no sé que hacer conmigo
už neviem čo by som so sebou od radosti spravil

ya me ahogué en un vaso de agua, ya planté café en Nicaragua
Už som robil z komára somára, už som pestoval kávu v Nicarague
ya me fui a probar suerte a USA, ya jugué a la ruleta rusa
Šiel som už aj skúsiť šťastie do USA, už som hral tiež aj ruskú ruletu
ya creí en los marcianos, ya fui ovo-lacto vegetariano, sano
veril som už aj v marťanov,bol som už aj vegetarian,ktorý je tiež vajíčka a mlieko, zdravý
fui quieto y fui gitano, ya estuve tranqui y estuve hasta las manos
bol som aj nehybný a bol som tiež aj cigánom*,už som bol v klude a tiež som bol zalaskovaný až po uši 

hice un curso de mitología pero de mí los dioses se reían
Spravil som si kury mytológie, ale bohia sa zo mňa smiali
orfebrería la salvé raspando, y ritmología aquí la estoy aplicando
Dotkol som sa okrajovo zlatníctva a a náuku o rytmuse tu práve teraz  aplikujem.
ya probé, ya fumé, ya tomé, ya dejé, ya firmé, ya viajé, ya pegué, ya sufrí, ya eludí, ya huí, ya asumí, ya 
už som skúsil,už som fajčil,už som vypil, už som nechal, už som podpísal, už som cestoval,už som zmlátil niekoho,už som trpel,už som sa veciam vyhýbal, už som utiekol,už som veci predpokladal,
me fui, ya volví, ya fingí, ya mentí
už som odišiel, už som sa vrátil, už som predstieral, už som klamal
y entre tantas falsedades, muchas de mis mentiras ya son verdades
a medzi toľkými falošnosťami, veľa z mojich klamstiev je už teraz pravdou
hice facil las adversidades, y me compliqué en las nimiedades
zjednodušil som si veci,ktoré mi boli protivné a zkomplikoval som si malichernosti
y oigo una voz que dice con razón
A stále počujem hlas, ktorý mi bezdôvodne hovorí
vos siempre cambiando ya no cambias más
stale sa meniac už sa viac nezmeníš
y yo estoy cada vez más igual
a ja som zakaždým stále viac rovnaký
ya no sé que hacer conmigo
už neviem čo by som so sebou od radosti spravil

ya me hice un lifting, me puse un piercing, fui a ver al Dream Team y no  hubo feeling
Už som si dal spraviť lifting, dal som si aj piercing, šiel som sa pozrieť na Dream Team ale nebolo to ono
me tatué al Ché en una nalga, arriba de mami para que no se salga
Vyteoval som si Cheho*** na zadok, nad tetovani mamky, aby sa mi nezodrala
ya me reí y me importó un bledo, de cosas y gente que ahora me dan miedo
už som sa smial a bolo mi to absolutne fuk z vecí a ľudí,ktorí ma teraz desia
ayuné por causas al pedo, ya me empaché con pollo al spiedo
hladoval som hvôli blbostiam a tiež som sa prežral jedlom menom "pollo al spiedo"

ya fui al psicólogo, fui al teólogo, fui al astrólogo, fui al enólogo
Už som šiel za psychiatrom, za teológom, za astrológom,za enológom****
ya fui alcohólico y fui lambeta, ya fui anónimo y ya hice dieta
už som bol alkoholikom a tiež riťolezom, už som bol anonzmným a tiež  som držal dietu
ya lancé piedras y escupitajos, al lugar donde ahora trabajo
Už som hádzal kamene a pľul som na miesto,kde teraz pracujem. 
y mi legajo cuenta a destajo, que me porté bien y que armé relajo
A v mojich spisoch sa hovorí presne, kedy som sa správal dobre a kedy zas zle.
y oigo una voz que dice sin razón
A počujem hlas, ktorý mi bezdôvodne vraví
vos siempre cambiando ya no cambias más
stale sa meniac už sa viac nezmeníš
y yo estoy cada vez más igual
a ja som zakaždým stále viac rovnaký
ya no sé que hacer conmigo
už neviem čo by som so sebou od radosti spravil

* Gitano - V južnej Amerike (hlavne v Brazílii,Uruguay a Argentíne)sa tak nazývajú ľudia,ktorých baví cestovať a na žiadnom mieste priliš dlho nevzdržia.Skutočných cigánov tam skoro nestretnete a aj keď sú veľmi rozdielny od tých našich Európskych.
Krátke video k tomu z mojich ciest http://www.youtube.com/watch?v=AEuixhECx_o
Ako som stopla cigánov
** Pôvodný jazyk je uruguayská španielčina. Dá sa poznať podľa vos a každé y aka slovenské j je vyslovované ake ž.
Inak táto kapela je skôr hudbovo a textami veľmi podobná ako Horkýže Slíže. Srandisti kluci to ušatí :)
***Che Guevara
**** Enolog -vedec zaoberajuci sa producciou vina

Žádné komentáře: